Sunday, September 19, 2010

GOD BLESS ♥

salam manis dariku
bolehka malam neyh saya buat luahan hati,,seriosly perlukan tempat untuk meluah perasaan,,kedengaran sungguh kasihan eyh? ta ada tempat nak mengadu,,bukan ta ada,,tapi saya tanak orang kata asyik nak mengadu je kan,,nanti susahkan orang lagi,,ye la,,bukan semua orang suka mendengar,,kadang-kadang kita ta tau,,bila kita luahkan dengan orang tuh,,sebenarnya bagi orang tuh luahan kita satu beban buat dya,,kita ta tau kan isi hati orang,,nampaknya bila masa-masa begini,,blog ini juga jadi mangsa luahan hati,,tapi bila fikir balik,,dah jarang buat luahan hati di belog pink ini,,kalau dulu semuanya entry  luahan hati,,tapi bila dah ada orang lain baca,,banyak hati yang kena jaga,,kata-kata pun dah ta boleh jujur semuanya,,bukan menipu,,tapi kena jaga hati banyak pihak kan,,seolah-olah hilang privasi juga,,tapi blog neyh yang jadi peneman setia kan,,jadi sila hiraukan entri ini kayh,,heehe~~

btw,,hari neyh hari ahad,,sepatutnya saya dah ada kat bumi semenanjung,,sepatutnya malam pukul 10 dah check in balik hostel,,dan seriously badan rasa kesengalannya,,sakit tahap dewa dewi,,saya ta tau kenapa badan ini tersangatlah lemah,,bukannya manja,,tapi sistem imune badan yang memang lemah,,nak buat apa lagi kan,,dan nasib baik demam dah nak reda,,cepat lah baik kelly uiii,,esok nak kalan jauh lagiiiii,,,

semalam saya naik bas dari Lahad Datu ke Kota Kinabalu,,ambil bas pukul 9 malam,,so akan sampai lebih kurang pukul 3 atau 4 pagi,,agak laa jauh,,sama macam dari KL ke Kelantan la begitu,,,naik bas sebelah malam sebab semua tiket sebelah pagi dah habis..tapi ta pa,,saya lebih suka travel sebelah malam sebab saya boleh tidur sepanjang perjalanan kan,,dan paling best dapat tengok bintang yang tersangatlah banyaknya,,tahu apa perasaan saya?bahagia,,dapat tengok bintang begitu banyak kan,,,bling-bling mata saya tengok bintang yang macam lampu,,weee~~nanti dah balik kl,,ta tau celah mana nak cari bintang,,kalau ada pun,dua tiga biji,,polaris?susah sangat na muncul,,polaris malu tuh nak keluar,,,heee~~
dan ya,,kena travel jauh,,bukan sebab di Lahad Datu ta ada airport,,,haha,,tapi sebab harga tiket yang dijual tanpa belas kasihan,,,huhhh,,ayat ko kelly,,ngeee~~betul laa,,,lebih baik duit tuh buat belanja lain kan,,lagipun tiket dari KL hari tuh pun dah RM600 lebih,,,mana sanggup nak beli tiket balik dengan harga begitu lagi kan?lain la kalau bapa saya ada kilang cetak duit kan?ngeee~~~so tiket flight dari KK ke Kl murah sikit,,saya dapat tiket RM270,,huhu,,murah kan?berbaloi la jugaaaa,,,ngeee~~kan bagus kalau harga dya RM10,,huhu,,tiap-tiap hari saya balik sabah neyh,,hehe

Bila naik bas,,,terasa kesejukan yang tahap dewa dewi,,,aigoo,,dah tutup aircond kat atas kepala saya,,tapi orang depan, belakang, kiri,kanan semuanya buka aircond luas2,,,saya yang beku,,satu masalah saya,,saya cepat menggigil,,,kalau sejuk,,terus meresap ke tulang,,huh~~(ya la kelly,,padahal panas terik pun ko menggigil,bukankah?hee~~) dan dua jam pertama saya duduk sorang,,,lepas tuh,,,tetiba ada orang kejutkan saya,,lelaki,,,berbadan comel maksud saya agak besar,,muka?baik,,ta menyeramkan,,huh~~lega sikit,,,masalah kedua saya bila naik bas?,,masalah dengan orang yang duduk sebelah,,bukan apa saya sedikit trauma bila lelaki asing duduk di sebelah,,satu,,saya tersangat takut kalau tangan dorang merayap,,kedua,,bila lelaki asing tetiba tidur dengan muka mulia di bahu saya dan ketiga,,bila lelaki di sebelah itu bau rokok?kamu nak bunuh saya apa?,,Tapi nasib baik abang semalam agak baik dan agak peramah,,just have a nice chat for a few hours with him,,just nice. lepas tuh lelaki lain pula yang duduk di sebelah saya,,itu ta ada hal,,sebab dya naik terus tido,,^_^muka dya pun saya ta  jelas tengok,,,tapi ada iras-iras Kaer budak Af dulu,,,mihihi
Dan bila sampai semalam,,kira-kira pukul 3 pagi,,terus call abang sepupu saya abang Maley,,nasib baik dya ta tido mati,,call sekali terus dya angkat call,,kalau tidak,,saya yang mati kat terminal tuh,,ya laa,,saya sorang,,saya permpuan,,kalau ada makhluk tuhan yang ta berperikemanusiaan saya nak lawan camna,,,taekwondo pun baru mula berapa bulan,,ilmu ta cukup lagi,,heee,,dah la pendek,,kalau pukul orang pun,,awal-awal dya dah pegang kepala saya,,,heee~~btw,,nasib baik abang maley datang dalam masa 20 minit,,,huh,,selamat dunia dan akhirat,,,seram o tunggu di terminal bas,,macam-macam fikir,,kejap tengok muka-muka pemandu teksi yang menjeling-jeling,,,kejap tengok muka-muka pelik orang sekeliling,,tuhan jak yang tahu betapa seramnya,,first time saya travel sorang-sorang malam,,selalunya mesti ada family,,,rasa nak nangis,,tapi buat-buat cool,,

sampai rumah,,dah pukul 4 lebih,,,cerita-cerita dengan bakal akak ipar saya,,hehe,,actually dya sepupu saya juga,,sepupu kali dua,,bakal tunang abang maley,,sepupu kali tiga dengan abang maley,,abang maley dengan saya pula sepupu kali satu,,,wahahaa,,,pening~~~btw,dya tidur rumah semalam,,sebab ta sihat,,so sweet,,ta lama lagi dowang bertunang,,raya haji nanti,,tapi,,tapi!!cuti kah masa tuh eyh?dah habis final eyh masa tuh?kalau ta,,ta dapat saya tengok sepupu saya dua orang tuh bertunang,,,argghhh sedih~~~

bila dah tidur pula mimpi yang bukan-bukan,,saya mimpi baby yang baru lahir meninggal,,,bila baby tuh dah dikubur,,kepala dya terkeluar,,lepas tuh baby tuh nangis,,lepas tuh ada pak imam yang datang,,dah lama baru baby tuh berhenti nangis dan mayat dya ditanam semula,,,sesungguhnya mimpi tuh sangat seram,,bila bangun sedar-sedar muka dah basah dengan airmata,,kenapa saya termimpi baby,,adalah sebab setiap hari tengok berita pasal baby yang dibuang dengan kejam?atau sebab sejak beberapa minggu cuti neyh saya asyik melekat jak dengan baby-baby dan budak-budak kecil??
Btw,,esok saya kena lalui hari yang teramat mencabar,,huh~~ayat tuh,,betul,,saya ta tau macam mana nak hadapi,,hadapi dengan senyuman?owh tidak!kata-kata tuh ta bagi effect tau semangat dengan saya untuk esok,,esok?esok patutnya saya ada kelas,,kelas full,,pukul 9 hinnga 6,,tapi malangnya kena skip kelas,,skip?owh bukan,,itu namanya ponteng kelas,,huh~~~

Flight pagi esok,,sampai KLIA pukul 1.30pm,,KLIA?,,ohooo,,tahniah cik Kelly,,,selama kamu travel sorang-sorang kamu ta penah turun kat KLIA kan?bagus,,adakah kamu akan sesat esok?,,,,arghhh~~seriusly saya ta dapat bayangkan nasib saya esok,,saya ta penah lagi turun atau naik dr KLIA sorang-sorang,,last saya naik MAS dengan family beberapa tahun yang lalu!sekarang neyh,,bila balik saya mesti naik air asia,,so turun kat LCCT,,ya!beberapa tahun yang lalu,,saya langsung ta ingat selok belok nya lagi,,,camna kalau saya sesatttttt esokkkkk!!!!bayangkan macammana besarnya KLIA tuh berbanding LCCT,,,arghhhh~~ta pa2,,kamu pandai membaca kan cik kelly?,,apa susah baca je signboard,,ya la,,korang senang la cakap benda tuh senang,,cuba kamu di tempat saya esok,,huhu,,,kisah dalam KLIA ta yah risau sangat,,boleh follow orang,bak kata apek,,"Kelly,,ikut je orang,,mesti dowang nak gi tempat yang sama",ahaha,,entah pa2 teori dya,,teori tuh la yang buat sesat masa kat KLCC dulu,,hahaa,,kelakar~~~
apa yang nak dirisau lagi?,,,,huawaaaa,,esok aunty ta ambil kat airport atas sebab-sebab tertentu,,it's ok aunty,,saya faham,,lagipun dah banyak susahkan aunty,,so,,,saya kena pergi KL Central!,,ya pergi sana,,dengan bagasi,,dengan beg saya,,dengan hand carry,,dan dengan laptop,,bagus cik kelly,,penuh tangan kamu kan nak angkat,,tahniah!tahniah!lain kali bawa lagi barang banyak-banyak,,sapa nak tolong,,teda kan?kena angkat sorang-sorang kan?hurm,,padan mukaaa,,huhh~~seriously saya ta dapat bayangkan lagi keaadaan esok,,camna saya nak angkut semua barang tuh pergi beli tiket segala,,cmna keadaan ERL tuh?saya ta pernah naik lagi?adakah saya kan berdiri sepanjang jalan?camna neyh?camna kalau ada apa-apa berlaku esok?camna kalau ada makhluk Tuhan yang berniat ta baik esok?camna kalau saya sesat?camna kalau saya diganngu orang?camna neyh?tolong sayaaaa,,takut~~~~
saya rasa nak migrain fikir benda neyh berapa hari,,saya takut,,takut,,takut,,ya,,saya memang si penakut!,,arghhhh~~janganlah ada benda ta baik berlaku esok,,seriously hati saya ta tenang,,seriously saya nak nangis sekuat hati~~~~
doakan saya selamat esok,,kita ta tau kan  nasib kita,,dan satu lagi,,ajal maut di tangan Tuhan,,dan ta lupa,,Al-Fatihah buat keluarga allahyarham sis nadia yang selama neyh semua orang kenal dengan nama TTT,,saya lebih selesa panggil sis,,sedih dan sangat terkejut bila dengar berita tuh,,ta sangka,,lama sis TTT menyepi lepas dya buat pembedahan di Jepun,,lepas dah balik,,sis TTT ada jenjalan kat blog saya,,tegur saya dan ada minta maaf lagi sebab dah lama ta jenguk blog,,sedih bila ingat,,walaupun allahyarham sis TTT blogger famous,,,,tapi ta pernah sombong kan,,dan dya juga antara follower terawal saya,,Al-Fatihah buat sis,,rindu dengan cerita-cerita sis di blog Toh Tuan Tanah,,rindu dengan sapaan sis dulu-dulu,,walaupun ta pernah jumpa,,tapi dunia blog memang hebat kan,,dapat rapatkan semua orang,,semoga sis nadia di tempatkan di tempat orang-orang beriman,,
buat kita semua,,,moga kamu semua sihat sentiasa,,,di panjangkan umur dan di lindungi selalu,,God Bless.


have a safe journey kelly~~~aza aza hwiting~~~

p/s:entry luahan perasaan yang panjang berjela-jela tanpa gambar menarik,,huh~~

2 comments:

mia said...

safe jrney dear kelly:))pp

Unknown said...

oho,,thnk mia,,dah selamt sampai semalam,,,hehe

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon